У Бердичеві патріоти України вже втретє провести марш у вишиванках та долучилися таким чином до багатьох міст нашої держави і навіть всього світу. Метою заходу є популяризація національного одягу, традицій, культури та всього українського, а також розвиток патріотизму, повідомляє інформаційний ресурс Бердичів СІТІ.
Обов'язковою умовою участі — є наявність українського одягу. Марш у вишиванках — це неполітичний захід, будь-яка політична атрибутика та символіка заборонена. До оргкомітету цього року увійшли Бердичівська міська партійна організація Всеукраїнського об’єднання «Свобода», Правий сектор, Самооборона міста Бердичева та району, Крила Феніксу, спортивно-патріотичний клуб «СІЧ», УНА — УНСО та громадська організація ветеранів АТО.
Для Бердичева даний захід є унікальним, адже поруч з популяризованими місцевою владою днів польської та єврейської культур, патріоти вже втретє організовують національне українське сімейне свято для бердичівлян. Учасники у вишитих сорочках пройшли центральними вулицями міста для того, щоб популяризувати українську культуру та традиції. Після маршу біля пам’ятника Т. Шевченку відбувся святковий концерт та різноманітні конкурси для дітей, молоді та дорослих. Кожен маленький учасник патріотичного заходу отримав подарунок від організаторів.
Світ української вишиванки безмежний. Ще в сиву давнину вишита сорочка була для наших предків не лише одягом повсякденним і святковим, але й своєрідним паспортом, адже в кожному регіоні були свої характерні кольори і орнаменти, за якими можна було точно визначити звідки людина.
Вишивка — це не тільки майстерне творіння народних умільців, а й скарбниця вірувань, звичаїв, обрядів, духовних устремлінь, інтелекту українського народу. Кожна вишиванка була своєрідним закодованим посланням, побажанням, яке вкладали в неї майстри.
В наш час значення більшості орнаментів загубилось в глибинах часу, але й досі українські сорочки залишаються тим елементом, що об’єднує націю. Для багатьох людей вишита сорочка давно стала звичним предметом гардеробу, а для деяких і ніколи не переставала ним бути. Сьогодні елементи традиційної української вишивки часто використовують в своїх колекціях українські дизайнери, популяризуючи національні традиції вишивки не тільки в Україні, а й за її межами.
Окрім того, в сучасному глобалізованому світі ефективним виглядає створення і популяризація таких повноцінних брендів як: вишиванка, писанка, козацтво. Саме етніка є стандартом державного брендінгу: саке — в Японії; сауна – у Фінляндії; макарони та піца – в Італії і т.д.
Інформаційний центр УНСО